Главная » Статьи » Мои диссертации |
В категории материалов: 208 Показано материалов: 51-60 |
Страницы: « 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 20 21 » |
Сортировать по: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам
Досліджено динаміку трансакційних витрат (ТВ) країни у процесі її
регіональної інтеграції, визначено основні важелі впливу на їх рівень і
розроблено механізм їх оптимізації залежно від інтеграційної стратегії
країни. Систематизовано методичні підходи до визначення економічної
сутності категорії "ТВ" та запропоновано варіант її дефініції з
урахуванням різних ієрархічних рівнів їх виникнення. Досліджено існуючі
види ТВ і розроблено модернізований варіант їх класифікації.
Проаналізовано методичні підходи щодо оцінювання рівня ТВ на різних
ієрархічних рівнях економічної системи країни. Запропоновано методику
вимірювання ТВ на макроекономічному рівні з урахуванням можливостей
наявного інформаційного забезпечення. Розроблено систему аналітичних
показників для планування й аналізу ТВ на макроекономічному рівні з
метою проведення порівняльного аналізу ефектів економічної інтеграції.
Досліджено динаміку й обгрунтовано напрями їх оптимізації за допомогою
приєднання країни до інтеграційних угруповань (на прикладі Європейського
Союзу). Проаналізовано рівень ТВ у перехідній економіці України,
визначено основні закономірності та фактори, що його визначають. Для
прогнозування та регулювання цих витрат розроблено статистичну модель
впливу макроекономічних показників розвитку країни на рівень ТВ й
обгрунтовано основні напрями їх державного регулювання за допомогою
формування відповідних ринкових інститутів. |
Визначено зміст страхування та його місце у системі економічних
відносин. Обгрунтовано необхідність державного регулювання страхової
діяльності. Проаналізовано закордонний досвід державного регулювання
страхової діяльності, установлено можливості його адаптації до умов
господарювання в Україні. Досліджено існуючу систему державного
регулювання страхової діяльності, її вплив на формування страхового
ринку України. Визначено основні напрямки удосконалення механізмів
державного регулювання зазначеної діяльності та шляхи підвищення
ефективності страхової діяльності за умов трансформаційних перетворень
економіки. Розроблено систему протекціоністських заходів держави
внаслідок лібералізації страхового простору України. |
Поглиблено зміст поняття державного регулювання розвитку
олійно-жирової промисловості з урахуванням ступеня взаємозв'язку
інформації, організації та управління у процесі його еволюції.
Обгрунтовано організаційно-економічний механізм державного регулювання
олійного виробництва та проведено розрахунки економічної ефективності
реалізації інноваційно-інвестиційного проекту переробки соняшнику.
Удосконалено методологію комплексного аналізу трансформації економічних
систем на підставі використання інституціонального та еволюційного
підходів. Створено механізм регулювання розвитку та розміщення
олійно-жирового комплексу шляхом доповнення, розширення та поглиблення
таких його складових: формування сприятливого інвестиційного середовища
та ділового клімату, планування, прогнозування та програмування
діяльності підприємства з урахуванням мінливості економічного
середовища, пошуку джерел фінансування на потреби оновлення основних
фондів і нарощування обігових коштів, активізації внутрішнього ринку
насіння соняшнику, продуктів його переробки та експортно-імпортної
діяльності, удосконалення системи оподаткування та митного регулювання.
Запропоновано знизити податок на прибуток, а податок на додану вартість
залишити на існуючому рівні. |
Охарактеризовано сучасний стан ринку страхування життя в Україні,
визначено його роль у функціонуванні економічної системи держави.
Виявлено недоліки державного регулювання вітчизняного ринку страхування
життя, встановлено причини їх виникнення. З урахуванням позитивного
зарубіжного досвіду обгрунтовано шляхи вирішення актуальних проблем
забезпечення ефективного функціонування ринку страхування життя в
Україні. Розкрито сутність, функції та принципи страхування життя,
обгрунтовано економічну необхідність його здійснення. Визначено
особливості функціонування ринку страхування життя та його державного
регулювання. Досліджено історію розвитку ринку страхування життя в
Україні, розкрито вплив держави на його становлення. Визначено зміст
фінансової безпеки ринку страхування життя, показано її суспільне
значення. Узагальнено зарубіжний досвід державного регулювання ринку
страхування життя за умов глобалізації світової економіки. Обгрунтовано
шляхи поліпшення ефективності функціонування системи страхового нагляду
та заходи запобігання шахрайству та відмиванню "брудних" грошей.
Наведено пропозиції щодо удосконалення механізму державного регулювання
ринку страхування життя в Україні. |
Розкрито сутність освітніх послуг, досліджено сучасний стан їх
розвитку в Україні. Розроблено теоретичні засади удосконалення механізму
державного регулювання ринку освітніх послуг в Україні. Наведено
рекомендації щодо створення Державної служби управління якістю освітніх
послуг при Міністерстві освіти та науки України. Розроблено модель
взаємного пристосування ринку освітніх послуг та ринку праці.
Удосконалено організаційно-економічний механізм регулювання вітчизняного
ринку освітніх послуг. |
Визначено соціально-економічну суть, принципи та структуру
системи продовольчого забезпечення. Конкретизовано методи, інструменти
державного регулювання даного забезпечення у контексті вітчизняного та
міжнародного досвіду. Розкрито суть і завдання регіонального підходу до
вирішення проблеми продовольчого забезпечення. Визначено місце та роль
регіональної системи в економічній системі держави, структурі її ринків,
інститутів та інституцій. Теоретично обгрунтовано напрями ефективної
взаємодії великого та малого підприємництва у системі продовольчого
забезпечення. Проаналізовано сучасний стан продовольчого ринку України.
Досліджено особливості вирішення економічних проблем у системі розвитку
АПК. Запропоновано підхід до формування цінового та біржового механізмів
впливу на розвиток системи продовольчого забезпечення. Удосконалено
економічний механізм державного регулювання даного ринку. Запропоновано
методику вибору й обгрунтовано необхідність застосування моделі
координанації регіонального продовольчого ринку. |
Розглянуто проблеми державного регулювання діяльності суб'єктів
господарювання на локальних ринках комунальних послуг. На підставі
системного аналізу екзо- та ендогенних факторів встановлено специфічні
риси функціонування підприємств водопровідно-каналізаційного
господарства (ВКГ), визначено особливості їх монопольних проявів.
Досліджено чинники фінансової та виробничої стійкості підприємств
галузі. Надано характеристику механізмів державного регулювання у даній
сфері. Розроблено пропозиції щодо удосконалення процесу формування
тарифів на послуги водоспоживання та надано рекомендації щодо
впровадження сценаріїв розвитку підприємств ВКГ за умов трансформації
економіки України. |
Дисертацію присвячено розробці науково-методичних основ
державного регулювання податкової системи в сучасних економічних умовах.
В роботі визначені завдання державного регулювання, оцінена
результативність діючої системи податків. Сформульовані наукові принципи
та обгрунтовані напрями трансформації податкової системи, розроблені
науково-методичні підходи до оподаткування юридичних і фізичних осіб.
Обгрунтовані напрями реформування бюджетних і позабюджетних фондів.
Запропоновано новий підхід до державного регулювання
соціально-економічного розвитку регіонів за допомогою податкової
системи. Визначено механізм забезпечення реформування системи
оподаткування та оцінені соціально-економічні наслідки впровадження
нової системи податків. |
Розглянуто проблеми ролі держави у регулюванні
соціально-економічних процесів перехідної економіки України, об'єктивні
процеси зміцнення ролі держави у трансформаційних процесах, розкрито
сутність економічної політики держави та її складових частин -
економічної стратегії і тактики. Значну увагу приділено структурній
політиці держави як умові та орієнтиру раціоналізації процесу
становлення ринкових відносин, що зводиться до управління ресурсами,
насамперед, матеріальними і фінансовими, та їх взаємопов'язаним рухом у
межах макроекономічного відтворювального процесу. Встановлено, що
макроекономічна стабілізація у перехідній економіці органічно передбачає
гармонізацію державою макро- і мікроекономічних умов відтворення та
функціонування сукупної робочої сили, тобто формування і розвитку
цивілізованих трудових відносин, а також ринку праці. |
Досліджено еволюцію державного регулювання міжнародної
економічної діяльності за умов становлення глобальної регулятивної
системи. На підставі компаративного аналізу національних моделей
економічного розвитку показано роль держави в їх ініціюванні й
ефективному практичному впровадженні засобами цілеспрямованої
макроекономічної політики. Узагальнено сучасні методи й інструменти
багаторівневого регулювання міжнародної торгівлі та інвестицій.
Визначено умови , а також новітні особливості реалізації державних
регулятивних функцій за дії факторів транснаціоналізації та глобальної
інституціалізації внаслідок лібералізаційної політики міжнародних
економічних організацій. Визначено напрями розвитку сучасної
регуляторної політики України у міжнародній економічній сфері.
Запропоновано заходи стимулювання експорту й активізації іноземного
інвестування. Розкрито міжнародно-інтеграційний потенціал ефективного
розвитку за умов глобалізації. |